terug naar overzicht

Wie breng je op de hoogte van je opname?

hospitalisatieverzekering

Breng juiste personen tijdig op de hoogte van je opname. Zo hoef je je geen zorgen te maken over je terugbetalingen of uitkeringen. Bovendien kan je onnodige kosten vermijden.

1. Je werkgever of werkloosheidskas

Ben je door je ziekenhuisopname arbeidsongeschikt? Breng je werkgever of werkloosheidskas dan zo snel mogelijk op de hoogte en vraag wanneer je je ziektebriefje moet afgeven.

2. Je hospitalisatieverzekering

Als je een hospitalisatieverzekering hebt van je ziekenfonds, via je werk of bij een privéverzekeraar, is het belangrijk dat je je opname op tijd aangeeft. Neem contact op met je ziekenfonds of verzekeraar voor meer info. Vaak moet je je opname melden aan de hand van een formulier. Laat dat invullen door je arts of de administratieve dienst van het ziekenhuis.

Nog geen hospitalisatieverzekering? Lees meer over de hospitalisatieverzekeringen KliniPlan en KliniPlanPlus.

3. Je huisarts

Het is belangrijk dat je huisarts op de hoogte is van jouw ziekenhuisopname om je medisch dossier bij te werken.

4. Thuiszorg

Maak je gebruik van een thuiszorgdienst, zoals een poetshulp of een verpleegkundige aan huis? Laat de thuiszorgdienst dan weten dat je naar het ziekenhuis moet en dus even niet thuis zal zijn.

5. Je ziekenfonds

Indien je tijdelijk niet meer kan werken, bezorg je maximum 48 uur na je ontslag uit het ziekenhuis het getuigschrift van arbeidsongeschiktheid per post aan je ziekenfonds. Dit is belangrijk om een volledige uitkering te krijgen.